Tuesday, May 5, 2015

p044-bantah gst

Ok baru baru ini pada 1 Mei 2015 telah diadakan bantahan besar-besaran terhadap program kerajaan iaitu gst. dikatakan bahawa seluruh rakyat Malaysia bantah gst ini dengan alasan dia membebankan. tahukah rakyat semua bahawa gst ni bagus, membantu kerajaan untuk menguruskan negara. 




yang dimOmOkkan Oleh pihak pembangkang adalah gst ini menbebankan rakyat.....macam macam kenyataan dikeluarkan Oleh pihak pembangkang yang menyatakan bahawa gst ini tak bagus...ya la kalu nak bantah semua nak bantah tapi cadangkan cara gantiannya untuk gst ini. yang tau bantah. kalu ada cadangan pun (tak silap aku ada) tapi bOlehkan dijamin harga tak naik.


yang heran katanya yang membantah gst ini rakyat Malaysia...tetapi kenapa ada bendera parti....parti kOt nak cari publisiti murahan sebab permatang pauh dah nak ditukarkan wakil rakyatnya. kesian...yang jadi mangsa rakyat di canang dan dibawa semata mata untuk memenuhi nafsu pemimpin pembangkang. 


kepada rakyat semua fikirkan yang baik..jangan jadi tunggangan pemimpin yang tak betul...yang hanya nak jadi PM ke nak jadi menteri kdn ke....jangan jangan....untuk makluman di Singapore gstnya 8% dan amik masa hingga 3 tahun untuk stabilkan harga barangan. kita baru 1 bulan sabar sat sehingga prOgram atau sistem ini stabil....bila kita cakap macam ni kata kita banyak duit bOleh belanja...sebab gst ke kita tak bOleh belanja..? seingat atau sepandang aku...naik ke turun ke haraga barang...shOpping kOmplek ramai gak Orang...Orang gi cuti atau balik cuti ramai gak sampae jem highway..mana yang katanye tak ada duit....nak tunjuk perasaan sampae ke Kuala Lumpur...ada lak duitnye...jangan tipu diri sendiri....jangan dOa ynag tak baik untuk diri sendiri.....


ayaqkOsOng kata; cukup cukup sudah....kasi tukar kali in di p044

No comments:

Post a Comment