Wednesday, June 6, 2012

festival - geOrge tOwn festival 2012 [siri 3]

Ok hari ini aku akan updatekan kepada kOrang semua kemuncak acara geOrge tOwn festival 2012 iaitu pada 15 jun 2012 hingga 16 jun 2012. untuk makluman lain kOrang bOleh tengOk dalam siri 1 dan siri 2.



pada 15 jun 2012 perasmian geOrge tOwn festival 2012 akan diadakan di fOrt cOrnwallis tepat jam 9.00 malam. perasmian akan dilancarkan Oleh yang terutama tun iaitu gabenOr pulau pinang. jadi untuk perasmian ini hanya 250 tempat disediakan yang mana kebanyakan adalah untuk vvip dan vip. semasa perasmian ini jalan utama iaitu jalan tun syed sheh barakbah akan ditutup dari bulatan buah pinang berdekatan jabatan imigresen malaysia cawangan pulau pinang hingga jalan padang kOta lama berhampiran penang municipal tOwn hall. Oleh itu kepada kOrang semua jangan guna laluan tersebut masa evant ini berlangsung.


gabenOr pulau pinang

fOrt cOrnwallis

acara perasmian akan bermula jam 9.00 malam yang mana ada pertunjukan dari seni mempertahankan diri iaitu silat dengan tajuk silat-Our heritage fOr the wOrld. seterusnya acara wayang kulit dari kelantan dan ucapan perasmian geOrge tOwn festival 2012.

 

bagi kOrang semua yang ingin untuk melihat pertunjukan ini, bOlehlah datang pada 16 jun 2012 kerana pada 16 jun 2012 baru dibuka kepada Orang ramai. kereta bOleh diletakkan di tempat letak kereta bersebelahan dengan fOrt cOrnwallis. untuk maklumat lanjut sila layari http://georgetownfestival.com/

 

ayaq kOsOng kata; tengah tunggu jemputan perasmian.

1 comment:

  1. laaaaa.... mai tk mlm tue?
    sy wat salah seorang dr performer..

    ReplyDelete