Monday, July 9, 2012

rOti canai aziz - teluk air tawar

ada sekali tu aku hanya bersama wife aku sahaja. anak anak semua ikut Orang tua aku pergi ke kuala lumpur. jadi bila dah tinggal berdua ni, kira macam hOneymOOn la. jadi bila pagi mula la lapar. jadi my wife cadangkan rOti canai aziz sebagai destinasi untuk menjamu selera.


rOti canai aziz, terletak di sebelah kiri jalan teluk air tawar iaitu laluan utama jika kita dari butterwOrth, berdekatan dengan sekOlah menengah teluk air tawar. gerai aziz rOti canai ni gerai pacak saja. bukan restOran yang besar. kOrang bOleh perasan punya, pagi sabtu dan ahad mesti banyak kereta parking depan gerai dia.


rOti canai aziz


rOti canai aziz


gerai aziz ni jual perbagai rOti canai. macam macam ada. nak yang ada bawang, nak dOuble telur pun ada. nak kOsOng pun ada. kira macam macam jenis rOti canai dia jual. harga pun bOleh tahan. maksudnya mampu milik la...!!!


senarai harga gerai rOti canai aziz

bila sampai aku mula la mengOrder. aku Order rOti canai telur dOuble telur, wife aku rOti canai biasa. lupa nak kasi tau yang kalau kOrang pergi hari sabtu, ahad atau hari cuti kOrang kena layan diri beb sebabnya ramai Orang. hari selasa gerai ni tutup. nak rehat kata pak aziz.


layan diri 

bila dah layan diri ni kira lambat sikit la makanan sampai. tapi bila sampai terus tak bOleh tahan. kuah rOti yang dipilih adalah dari kuah ikan sardin, kuah kari dan kuah dalca. juga tidak lupa kuah sOtOng cumit (kecil).


 
rOti canai telur dOuble telur rm2.20


rOti canai rm0.70


kuah ikan sardin


kuah sotong cumit


secara keseluruhannya kira Ok la makan kat sini. gerai pacak biasa la keselesaan kureng sikit. tapi rOti dia memang class. jadi ramai ramai la datang ke gerai pak aziz ni untuk merasai pelbagai rOti canai yang ada.


tip nak tau rOti canai ni sedap ke atau tak, cara nya bila kita carik rOti tu dia rasa lembut dan mudah dicarik, rOti tu memang sedap. kalau susah nak carik dan rasa liat, rOti canai tu Out, kOrang makan tepung la jawabnya.


ni lagi satu tip kalau nak tau kuah tu sedap ke tak. kuah yang sedap adalah kuak semalam. bukan makan sejuk sejuk. tapi dipanaskan kembali. memang sedap.


ayaq kOsOng kata; aku dah ulang dua kali dah....


rating; 4 star

No comments:

Post a Comment