Tuesday, July 3, 2012

hOkkien mee

lama tak blOging ni...kita mulakan kembali dengan review makan. makanan kita pada kali ini adalah gerai pacak hOkkien mee. Ok, gerai ini terletak di jalan permatang pauh. jika kita dari JPJ seberang jaya. kita kena ambil laluan kiri dan gerai pacak ini terletak sebelum stesen minyak caltex. berhadapan dengan sawah padi terbentang luas.....

 

gerai pacak ini hanya menyediakan mee hOkkien, kOay teOw hOkkien dan bihun hOkkien. tiada mee bandung, tiada mee jawa. juga disediakan juga jualan air yang ringkas seperti ayaq kOsOng, ayer sirap dan ayer lain yang simple.

 

aku telah membeli bungkus iaitu mee hOkkien dan kOay teOw hOkkien untuk dinikmati di rumah. kenapa tak nak makan kat gerai pacak ni..?? sOalan yang baik. senang jawapannya. aku ratingkan gerai pacak ini dalam gred 'C'. satu lagi makan kat rumah ni selesa sikit.


 kOay teOw hOkkien rm3.50
sOs


mee hOkkien rm 3.50

secara keseluruhannya..just bOleh makan la. nak kata terlalu sedap tak la. kena sentuhan cina juga baru sedap mee hOkkien ni. harganya hanya rm3.50 semangkuk. sOsnya macam sOs biasa tak ada yang specialnya.


ayaq kOsOng kata; kalau nak rasa bOleh..tapi bungkus bawa balik la...

No comments:

Post a Comment