Monday, May 21, 2012

nan kitchen

nan kitchen - frOm peOple whO knOw's abOut gOOd fOOd since 1995.

 

nan kitchen terletak di kiOs bertam, kepala batas. terkenal kerana ia merupakan cawangan kedua. cawangan pertama di tanjOng bungah. terkenal sebagai satu restOran makanan barat (westen fOOd). di buka mulai jam 5 petang hingga 2 pagi setiap hari. menyediakan pelbagai westen fOOd dari jenis kambing hinggakan ke ikan. dari jenis sup cendawan sehingga pelbagai jenis flOt drink.




pada 18 mei lalu aku bersama family telah ke nan kitchen di cawangan bertam, kepala batas. kami tiba jam 8.15 malam. dan mula meng Order. untuk minuman kami telah meng Order rut beer flOt, coke flOt, fresh Oren dan air laici ais. tidak lupa ayaq kOsOng. untuk makan kami Order t bOne steak with muchrOOm. fish & chip. lamb chOp with lOin black paper sOuce, rib aye steak with sOuteed Onion sOuce, OblOng burger dan lasagna beef.











secara keseluruhan just Ok la. tak ada sebagus atau sesedap mana. daging dia liat sikit dan untuk t bOne steak with muchrOOm aku minta medium cOOk, just nak tengok macam mana dia punya medium. but still nOt Ok. tetapi dia punya rib aye memang best. dan kalau kOrang ke nan kitchen, aku cadangkan kOrang makan rib aye dia. memang best walaupun sOuteed OniOn dia masin sikit. tapi kira Ok dan sedap la. lasagna dia Over cOOk, terlalu lama dalam Oven. yang lain macam biasa, tak ada yang special.

 

mungkin ramai tanya suka-suka hati hang nak kOmen Orang punya masakan. untuk pengetahuan semua aku dan wife aku dah rasa the best steak in malaysia. yang mana harga murah dan sedap terutama signiture dish dia cattle bOne steak. this steak hOuse kat ipOh. dah lama tak sampai. kalau pi sana aku mesti pi fOOd test dan review punya. jangan risau.

 

jadi kepada semua yang nak rasa westen fOOd kat nan kitchen ni, jangan lupa singgah lah di bertam, kepala batas bagi yang di seberang dan tanjOng bungah di sebelah pulau.

 

ayaq kOsOng kata; teringat kat cattle bOne steak....

 

rating; 3 1/2 bintang

 

signiture dish; rib aye with sOuteed OniOn sOuce

No comments:

Post a Comment