Tuesday, May 29, 2012

nasi kandar dallcha al rahman

khamis lepas anak sulung aku balik dari mrsm. jadi malam tu aku bawa satu family pi makan sambil test fOOd. kami ke nasi kandar dallcha al rahman untuk memenuhi janji aku untuk review nasi kandar [klik sini]

 

nasi kandar dallcha al rahman terletak di jalan tenggiri, seberang jaya, pulau pinang. jika kOrang dari bulatan seberang jaya gerai dia terletak di sebelah kiri dan dari bulatan padang sOny gerai dia sebelah kira la....



bila sampai aku mula la mengOrder. malam tu aku makan nasi dalcha dengan kurma kambing dan anak aku seperti biasa ayam gOreng la. ayaq kosOng seperti biasa. nasi dalcha dia, bagi aku the best in tOwn seberang jaya la dan kurma kambing dia sedap. berasa kurma dan campuran bahan juga bagus dan terasa. kambing bukan kambing impOrt, kambing tempatan, tu yang makin sedap.




secara keseluruhannya gerai ini bersih dan teratur. yang penting pekerjanya menjaga kebersihan gerai. baru selesa nak memenuhi perut yang sedang kerOncOng. nasi kandar dallcha al rahman ni ada special lauk iaitu ayam gOrang bawang. jadi kalau singgah di gerai ini jangan lupa try lauk special ini. anak aku try dan isyaratnya very gOOd, sedap katanya.









selain itu terdapat juga pelbagai rOti iaitu rOti canai, rOti telur dan macam macam lagi jenis rOti. datang la beramai ramai untuk merasa nasi dalcha best in tOwn seberang jaya.

 

ayaq kOsOng kata; kurma daging sedap.....

 

rating; 4 star

No comments:

Post a Comment