Monday, April 27, 2015

P044 - Anuar balik mengundi

permOhOnan dari pengarah pilihanraya parti keadilan rakyat untuk P044, Nurul Izzah Anuar yang mahukan KDN benarkan Anuar balik mengundi...katanya berdasarkan kepada cadangan menteri Datuk Seri Dr Zahid Hamidi yang mana berdasarkan kepada Akta Penjara 1965 banduan hanya dibenarkan balik untuk menziarah jika melibatkan kematian kepada keluarga terdekat..(keluarga terdekat itu mak ayah anak dan isteri/suami). Menurut menteri KDN perkara ini masih dalam perbincangan antara PRDM dan pihak SPR.

 


walaubagaimana pun pihak Nurul Izzah Anuar mendesak agar KDN memberi kelOnggaran berdasarkan kepada syOr SUHAKAM berdasarkan kepada hak rakyat seperti mana Artikel 119 Perlembangan Persekutuan.


yang menjadi persOalannya kenapa masa pilihanraya P044 ini perkara ini dibangkitkan oleh Keadilan dan Pakatan Rakyat. kenapa memperjuangkan kebenaran mengundi bagi pihak Anuar saja...., Ali, Abu, Ahmad, Ah ChOng, Balan dan lain lain yang masih dalam penjara tidak diperjuangkan...Kenapa...? kenapa perlu ada dOuble standart....kenapa Anuar...? adakah tiada lagi cara atau isu yang bOleh dimainkan di permatang pauh..isu kasihan? berapa kali rakyat nak dengar isu kasihan ini...?


kepada pengundi permatang pauh...pilihlah wakil anda dengan sebaiknya...jangan bazirkan peluang anda dengan wakil yang tidak membantu anda..bukan pemilihan berdasarkan sejarah atau ikutan. pilihlah yang terbaik untuk anda semua...jadikan permatang pauh hab baru perniagaan dan perdagangan bagi kawasan seberang perai.


ayaqkOsOng kata; kenapa pas tak letakkan wakilnya..? fight...fight la....

No comments:

Post a Comment