Wednesday, April 29, 2015

P044 - legasi keturunan

permatang pauh P044 tidak dinafikan satu kawasan parlimen yang dahulunya milik BN dan sekarang milik Keadilan. kawasan yang kuat dan satu kawasan yang tak akan kalah sejak dari penyadangnya dahulu yang sekarang tak leh bertanding.

 


kita tengOk sejarah. dahulu milik DSAI dan pernah di lepaskan kepada isterinya DSWA dan kemudiannya diambil balik Oleh DSAI atas kapisiti ketua umum. Ok..ketua umum yang tidak berdaftar dengan Keadilan. ketua umum ini juga bukan ahli keadilan. tapi bertanding atas tiket Keadilan. kalu ikut kenyataan DSWA pada tahun 2008 semasa peletakan jawatannya DSWA menyatakan bahawa dia nak tumpu pada anak anak dan keluarga dan memberi peluang kepada DSAI. tetapi untuk kali ini apa tujuan dia bertanding...? adakah untuk berkhidmat dengan penduduk permatang pauh atau semata mata untuk meneruskan legasi keturunan family dia di permatang pauh.

 


perlu diingat aku bukan penyOkOng BN dan aku juga bukan penyOkOng Keadilan. aku penyOkOng apa yang betul. langkah kajang yang memastikan DSAI meneraju selangOr telah runtuh bersama dengan keputusan mahkamah dan ini pulak "langkah permatang pauh" untuk menagih simpati penduduk permatang pauh.....waaaaaaa semakin menarik legasi keturunan ini. Lembah pantai akan menghadapi perkara yang sama dimana NIAI pasti akan bagi pada keturunannya bila masanya tiba...dan pada firasat aku perkara ini akan terjadi pada PRU14 ni...kenapa...? kita ada player baru NHAI...yang tu nanti kita sembang.


pada aku...yang layak bertanding di permatang pauh adalah calOn dari Pas...Pas Ok bukan Pasma...kenapa aku cakap macam tu. kita lihat 60 peratus memilih dari permatang pauh adalah penyOkOng dan Orang kuat pas...dan selama ini yang memenangkan Keadilan adalah Pas. tetapi pada kali ini 60 peratus tu akan turun kepad 10 peratus yang mana hanya 10 peratus ini yang akan pangkah Keadilan. salah satunya disebabkan isi hudud.  dan yang pastinya selebihnya yang tidak setuju dengan DSWA pasti akan pangkah parti BN, kunci dan PRM. kepada BN ini masa yang sesuai...peluang untuk amik balik permatang pauh terbuka luas...kerja kuat sikit dan pasti 50 peratus pemilih dari Pas akan pangkah BN. itu belum diamik kira pengundi atas pagar. 


ayaqkOsOng kata; pilih la betul betul orang permatang pauh oooiii



No comments:

Post a Comment