Thursday, May 24, 2012

damiral's grill restaurant & cOffees

semalam bersamaan dengan 23 mei 2012. banyak perkara yang mengguris perasaan ini. emO lak aku ni. hari ni aku bersama wife dan 2 orang anak aku telah ke damiral's grill restaurant & cOffees. ini adalah pertama kali aku ke restOran ini. terletak di 16 lOrOng perda utama 1, bandar perda, bukit mertajam bersebelahan dengan herbanica health & beauty matters.




melangkah masuk ke dalam restOran aku terus terpegun kerana hiasan dalam yang sungguh cantik dan cOzy, walaupun berselerak sedikit kerana terlalu rambu ramba. restOran ini merupakan restOran yang diklasifikasikan sebagai restOran gred 'A' oleh pihak majlis perbandaran seberang perai. untuk makluman restOran gred 'A' ini adalah restOran yang menjaga kebersihan makanan dan kebersihan tempat memasak serta kawasan sekeliling premis.





tempat di pilih. sambil didendangkan muzik dari cd yang dipasang, aku bersama wife aku dan anak anak mula la mengOrder. untuk minuman kami telah Order chOcOlate milkshake, peppermint milkshake, Orange jus dan hOt chOcOlate. ayaq kOsOng tetap merupakan minuman wajib yang mesti di Order. untuk makluman ayaq kOsOng ni digunakan bila testing fOOd dibuat. ini bertujuan untuk menghilangkan rasa makanan supaya perbandingan dapat dibuat.






untuk minuman aku rekemen pada kOrang untuk mengOrder peppermint milkshake. rasanya sedap dan terasa peppermint dia, dan bila minum terasa puas. bagi yang teringin yang panas aku rekemenkan untuk korang hOt chOcOlate. memang best dengan dressing atas hOt chOcOlate membuat anda teruja untuk minum. terasa chOcOlate dia dan balance antara chOcOlate dan susu. dan yang paling best dia guna susu kotak fresh milk. selepas Order minuman mesti Order makanan. kami sekeluarga telah mengOrder pelbagai jenis makanan agar test fOOd dapat dibuat. kami Order t bOne steak with black paper sauce well dOne, lamb shank mashOre served with lemOn pilaf (rice) & mashOre gravy, salmOn OreganatO with rOsemary pOtatOes & Oregano Orange with butter sauce, jamaican spicy chicken with fried rice & sauted vege dan yang terakhir chicken cOrdOn blue with turkey ham, shitake mushrOOm n mOzzarella cheese. ini semua adalah makanan yang di rekemen Oleh pelayan di restOran ini.



jamaican spicy chicken with fried rice & sauted vege. ayam dia memang best sO tender dan bagi kanak kanak memang dia Orang suka. disediakan sekali dengan nasi goreng. nasi goreng dia digoreng dengan butter. sauted vege dia pun best.



bagi penggemar daging kambing. anda patut mencuba lamb shank mashOre served with lemOn pilaf (rice) & mashOre gravy. daging kambing dia memang lembut terasa mashOre dalam mulut. nasi dia dimasak dengan lemOn pilaf dan butter. memang terasa lemOn dia. tapi yang paling menawan adalah cara presentation dia, memang membuka selera.



bagi penggemar ikan, bolehlah mencuba salmOn OreganatO with rOsemary pOtatOes & OreganO Orange with butter sauce. ikan dia memang sedap terasa OreganO. yang paling best sebab masak dengan butter. yang penting tiada tulang ketika menjamah hidangan ini.



t bOne steak with black paper sauce well dOne. anak aku yang memesan hidangan ini. dia kata dia nak bandingkan dengan tempat lain. dia kata sauce dia masin sikit tapi daging dia sedap dan lembut. dan bila dipOtOng daging dia memang well dOne dengan warna perang cOklat. yang paling sedap dia punya salad, terasa cuka dan minyak zaitun, macam makan kat steak hOuse Oversea.



last sekali kami memesan chicken cOrdOn blue. rekemen Oleh pelayan kat restOran ini. bila rasa memang terasa semua gabungan yang dimasukkan sekali iaitu turkey ham, shitake mushrOOm dan mOzzarella cheese. tengOk saja rasa macam nak terkam.

keseluruhannya aku rekemenkan restOran ini untuk kOrang semua. memang berbaloi makan disini. semua gabungan hidangan yang aku Order ada speciality dia. pelayan pun bagus, sabar dengan karenah wife dan anak anak aku. restOran ni dibuka setiap hari dari jam 11 pagi hingga 11 malam. yang paling penting memang layak lah mOttO restOran ini "lOve at first bite".

ayaq kOsOng kata; sedap dan memang best....

rating; 5 bintang

2 comments: